Mutatósabb, mint valaha – Frissült a Nissan X-Trail
Nissan X-Trail nemzetközi menetpróba
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Idén nem csak a Qashqai, hanem a testvérmodell X-Trail is ráncfelvarrást kapott. A 2013-ban érkezett modell tavaly már frissült, idén még tovább javÃtottak rajta. Miért volt erre szükség? Ez is kiderül!
Nem lazsálnak sokat a Nissannál, sorra újÃtják meg a legsikeresebb modelleket. Idén nem csak a Qashqai, hanem a tavaly szintén frissÃtett X-Trail is ráncfelvarrást kapott. A múlt évi technikai újÃtás során új dÃzelmotor érkezett a japánok legnépszerűbb modelljébe, idén viszont a külsÅ‘ és belsÅ‘ is látványos változtatásokon ment keresztül. A márka elsÅ‘számú képviselÅ‘je 2000-es bemutatása után - Az USA-t is beleérve, ahol Rouge néven kapható - több mint 3,7 millió darabban kelt el. EbbÅ‘l félmillió jutott Európára, ahol a modell továbbra is kiugró sikerességnek örvend, a Qashqai 1,24 milliójától persze bÅ‘ven elmarad. 2013-ban érkezett a harmadik generáció, amely idén nyáron kapott komolyabb ráncfelvarrást. Lássuk, mi változott!
Nissan X-Trail, 2017 - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4690 | 1820 | 1710 | 2705 | 565 |
Az öt- vagy hétüléses crossoveren végre nem nagyÃtóval kell keresni az újdonságokat, mint egyes modelleken. Azonnal szembetűnik, hogy ez teljesen más, mint az elÅ‘d, egyesek akár még azt is hihetik, hogy egy teljesen új generáció. Egyes német márkáknál legalábbis simán el lehetne sütni, hogy ez egy új generáció. A "V-motion hűtÅ‘rács" új, sportosabb, határozottabb formát öltött, az alatta futó lökhárÃtó is teljes egészében megújult, beleértve a ködlámpák formáját is. A fényszórók formája maradt, a búra alatt lévÅ‘ dizájn szintén változott, ami ugyancsak a sportosság felé tereli a megjelenést. Nem csak megjelenésileg, technikailag is hozott újdonságokat a lámpa.
Amellett, hogy teljesen ledes, adaptÃv is, dinamikus módon világÃtja meg a kanyarokat a sebesség és a kormányszög függvényében. Összességében igen dögös és minden eddiginél harmonikusabb lett a szembÅ‘l nézet, ezt nem tagadhatja senki. OldalnézetbÅ‘l a leginkább szembetűnÅ‘ újdonság az ajtók alatt végigfutó króm dÃszléc. A felnik között is találunk új formát, ami szintén szépÃti az oldalnézeti képet. Hátul új, krómdÃszÃtéssel tűzdelt lökhárÃtó és új, szintén ledes lámpatestek találhatók. KÃvül tehát alig maradt olyan nézete az X-Trailnek, ahol ne lett volna valamilyen apró változtatás. Odabent már kicsit árnyaltabb a helyzet.
KezdetektÅ‘l fogva nem voltam kibékülve az X-Trail kormányának formájával. Úgy tűnik, nem voltam egyedül, ugyanis a faceliftek során sokszor a visszajelzések alapján végzik el a változtatásokat. Az ódivatú kormány végre eltűnt és egy igen látványos tekergetni való vette át a helyét. D alakú, azaz alul csapott, ami sportos kinézetű, emellett pedig még a beszállást is megkönnyÃti. Nem meglepÅ‘, hogy milliméterre ugyanazt kapta meg, mint a megújult Qashqai. Nem baj ez, a lényeg, hogy ütÅ‘sen néz ki végre. Nem csak a vezetÅ‘ elÅ‘tti tér módosult ám. Új, finomabb és steppelt bÅ‘rkárpitot kapott a belsÅ‘, több helyen finomÃtottak az anyagminÅ‘ségen, hogy még prémiumosabb legyen az utastér. Az elsÅ‘ mellett a hátsó ülésekre - a harmadik sort kivéve - kérhetünk ülésfűtést.
Kényelmi extraként már korábban is elérhetÅ‘ volt az elektromos csomagtérajtó-mozgatás, ez most automatikus, pontosabban kéz nélkül is kezelhetÅ‘ funkciót kapott: elegendÅ‘ a hátsó lökhárÃtó alá rúgni és máris nyÃlik. A csomagtér egyébként minimálisan, 550-rÅ‘l 565 literre nÅ‘tt, amely 4 liter hÃján 2000 literesre bÅ‘vÃthetÅ‘. A zene kedvelÅ‘i mostantól akár Bose hangrendszeren keresztül is élvezhetik kedvencüket. 2018-ban a ProPILOT technikát is megkapja az X-Trail, amellyel autópályán akár sűrű forgalomban, akár nagy sebességű utazásnál képes a kormányzás, a gáz és fék kezelésére, amennyiben nincs szükség sávváltásra. Most elÅ‘ször érhetÅ‘ el a hátsó keresztirányú forgalmat figyelÅ‘ asszisztens is, amely nehezen belátható tolatásoknál lesz nagy hasznunkra.
2013 óta most érzeni azt, hogy végre minden tekintetben összeállt az X-Trail. Az osztrák menetpróbán 2,0 literes dÃzellel és manuális váltóval próbáltuk 4x4 hajtással. A murvás, kavicsos, hegyi - privát rally versenyekre is használt - útszakaszon jól vette az akadályokat, közepes offroadozás során sem izzadt meg. Vezetni ezzel a váltóval élmény, jól egyben van az autó, nem csörög, nem zörög, még rossz úton sem. Kell bele a kétliteres blokk, a 130 lóerÅ‘s 1,6-os talán már kevés ehhez a kasztnihoz. Idehaza felszereltségtÅ‘l függÅ‘en 7,29 milliótól 12,9 millióig terjed a listaár. ErÅ‘sen ajánlott a kézi váltó és az erÅ‘sebb dÃzel választása, amely a legkedvezÅ‘bb esetben is kicsivel 10 millió feletti értékrÅ‘l indul. Nem kevés pénz, de ennyiért a frissÃtett X-Trail egészen biztos, hogy jó választás lesz.
Nissan X-Trail, 2017 - műszaki adatok
DIG-T 160 | 1.6 dCi 130 | 2.0 dCi | |
Emissziós norma | Euro 6 | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1461 | 1598 | 1995 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 | kézi/6 (CVT) | kézi/6 (CVT) |
TeljesÃtmény [LE (1/min)] | 163 (5600) | 130 (4000) | 177 (3750) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 240 (2000-4000) | 320 (1750) | 380 (2000) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 9,7 | 10,5 (11,4), 4WD: 11,0 | 9,6 (9,4), 4WD: 10,0 |
Végsebesség [km/h] | 200 | 188 (180), 4WD: 186 | 204 (199), 4WD: 196 |
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 6,2 | 4,9 (5,1), 4WD: 5,3 | 5,6 (5,6), 4WD: 6,0 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 145 | 129 (135), 4WD: 139 | 149 (148), 4WD: 158 |
Köszönöm a vastagbetűs kiokosÃtást, muszáj lesz szakértÅ‘ úrnak feltárnom a lényeget: nincs benne difizár. Se mechanikus, se hidraulikus vezérlésű. Mégpedig azért nincs, mert központi difi sincs. Ez egy nyomorult haldex rendszer, amit egy kapcsolóval össze lehet 100%-ra zárni. Lásd még Duster, SX4, stb.
konkrétan ebben milyen van, nem tudom, nem életszerű, h a traktoroknál, katonaii terepjáróknál alkalmazott mechanikus lenne benne
[b]de nem ártana azért művelődni is. nem csak mechanikus van!![/b]
http://www.mogi.bme.hu/TAMOP/futomu_rendszerek_mechatronikaja/ch05.html#ch-V.10
Kinézetre egy a sok tucatból. Belül viszont szép.
Difizár…a tisztelt autós szakújságÃró úr térde kalácsa. Miért kell ilyen marhaságokat leÃrni?
A DIG-T 160 biztos, hogy nem 1461 cm3-es..