Nyugaton a helyzet változatlan - Skoda Rapid

Skoda Rapid Spaceback Best 1.0 TSI teszt

Többé nem szívó a Skoda Rapid legalja, és a háromhengeres alap TSI is 95 lovas. Nem vitték túlzásba a frissítést, de nagy szükség nem is volt rá, amit kapott, attól csak érettebb a Rapid.

Az utcakép szerves része a Rapid, hála a flottásoknak. Kisebb, mint az Octavia, nagyobb, mint a Fabia, de szintén kisautó padlólemezre épül

Az utcakép szerves része a Rapid, hála a flottásoknak. Kisebb, mint az Octavia, nagyobb, mint a Fabia, de szintén kisautó padlólemezre épül

Hónapra pontosan öt éve mutatkozott be az Európai piacon újraélesztett Skoda Rapid, de a csapotthátú kivitel itt már nem azt jelenti, mint a ’80-as éveben. Ja, hogy régen minden jobb volt? Nem biztos, de igazán megléphettek volna valami hasonlót, mint amit 1984-ben a 120-asból csináltak. Ennek egyelőre híre sincs, ne is számítsunk külsőre izgalmas Skodára a közeljövőben, a Rapid a jelen világban ötajtós csapotthátú, illetve szintén ötajtós szedán. Ez maradt is így az év eleji frissítés után is, csupán néhány egészen apró újítást kapott, amiktől lényegében nem változott, és ez teljesen jól is van így.

Valami nem stimmel, a Rapid volt régen a sportos Skoda. Csináltak is nemrég egy hasonló tanulmányt az új Rapidból Valami nem stimmel, a Rapid volt régen a sportos Skoda. Csináltak is nemrég egy hasonló tanulmányt az új Rapidból

Valami nem stimmel, a Rapid volt régen a sportos Skoda. Csináltak is nemrég egy hasonló tanulmányt az új Rapidból

Nem kombi, nem is sima csapotthátú, valahol a kettő között, de inkább az előbbihez van közelebb, mivel a tér hosszában rendkívül bőséges odabent

Nem kombi, nem is sima csapotthátú, valahol a kettő között, de inkább az előbbihez van közelebb, mivel a tér hosszában rendkívül bőséges odabent

A sors fintora, hogy minden újítást nem is tudunk megmutatni, mivel a Best felszereltségű tesztautó az új bi-xenon fényszórókat nem kapta meg, de persze a hagyományos halogénizzós egységek is frissültek. A letisztultabb megjelenés annak köszönhető, hogy a nappali, most már mindenképp LED-es menetfény a fényszórókba költözött, alul pedig csak a ködlámpa kapott helyet. A Skoda a bemutatón külön kiemelte, hogy a nappali menetfény nem csak indításra, hanem már a gyújtás ráadásakor felvillan, ennek mondjuk nem kéne ennyire kiemelten különlegesnek lennie, mindenesetre hasznos újítás. Ahogy az automata fényszórókapcsolás is, amit az alapáras fényszórók miatt szintén nem kapott a tesztautó, ellenben dicséretes, hogy leállításkor lekapcsolja a fényszórókat akkor is, ha mi úgy hagytuk.

A LED menetfény mindenképp a fényszórókban van már, akkor is, ha nem vettük meg hozzá a bi-xenont, hátul pedig sötétebbek, mint előtte A LED menetfény mindenképp a fényszórókban van már, akkor is, ha nem vettük meg hozzá a bi-xenont, hátul pedig sötétebbek, mint előtte

A LED menetfény mindenképp a fényszórókban van már, akkor is, ha nem vettük meg hozzá a bi-xenont, hátul pedig sötétebbek, mint előtte

Az egyen hűtőrács itt debütált először 2012-ben, azóta van még egy, a Kodiaq-féle, az lesz az SUV modelleké

Az egyen hűtőrács itt debütált először 2012-ben, azóta van még egy, a Kodiaq-féle, az lesz az SUV modelleké

A külső változásokat csak az fogja észrevenni, akit ez tényleg érdekel, mert a hangyányit sötétebb hátsó lámpák és az itt-ott máshogyan húzott vonalak a lökhárítón nem ordítanak messziről. A versenykék metálfényezés mondjuk kilométerekről megcsillan, és így legalább észrevenni a tengernyi céges-fehér Octavia, Fabia, meg persze Rapid között. Az üvegtetővel együtt járó hosszabb hátsó szélvédő nagyon vagány a Rapidon, na, persze ilyenünk sincs, mivel tesztautónk elég józan felszereltséggel érkezett. Vagyis semmi pazarlás, csak az van benne, amire tényleg szükség lehet, így például mind a négy ablak elektromos, de csak a vezetőé automata. Kaptunk két USB csatlakozót hátra, 6 hangszórós hifit, ami a Rapid doboz jellege ellenére teljesen kulturáltan szól, és van persze tempomatunk is, hiszen területi képviselő járőrautójaként az autópálya lesz a második otthona.

A maga módján izgalmas, de inkább csak kimért és logikus, azonnal kezelhető és egyértelmű a műszerfal

A maga módján izgalmas, de inkább csak kimért és logikus, azonnal kezelhető és egyértelmű a műszerfal

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1za29kYQ==
Remek hangulatot varázsol a farmermintás üléshuzat, hátul hatalmas a lábtér, kielégítő a fejtér, elöl szintén, van könyöklő is, de a legtöbb anyag rideg Remek hangulatot varázsol a farmermintás üléshuzat, hátul hatalmas a lábtér, kielégítő a fejtér, elöl szintén, van könyöklő is, de a legtöbb anyag rideg

Remek hangulatot varázsol a farmermintás üléshuzat, hátul hatalmas a lábtér, kielégítő a fejtér, elöl szintén, van könyöklő is, de a legtöbb anyag rideg

A beltér skodásan puritán, egyszerű, már ami az anyaghasználatot illeti. Mindig meglepő, hogy egyszerű anyagokat is lehet jól összerakni. Egy Skodában sosincs zörej, nyöszörgés, összeérő és egymáson pattanó hangon megfeszülő borítások, meglepően masszív autó benyomását kelti. Az ajtókárpit kemény, de a könyöklőnél van műbőrrel borított párnázott borítás, így nem kényelmetlen. A farmeranyag szerű betétekkel feldobott üléskárpit remek hangulatot teremt a komor belsőben, és ezért egy forintot nem kérnek, érdemes berendelni, főleg, ha ebben a kék árnyalatban kérjük a Rapidot. Vannak szálcsiszolt alumíniumhatású elemek is, szóval egész izgalmasnak is láthatjuk a Rapid belsőt. Ami viszont valóban feldobja, az az új 6,5 colos infotainment rendszer. Navi ennyiért még nincs, cserébe androidos és almás mobilokkal is összeköthető, a képe tűéles, a rendszer villámgyors, a grafika pedig egyszerű, viszont remek felület, egy pillantás elég ahhoz, hogy lássuk, hová kell nyúlni. Erre is igaz a Skoda szlogenje, továbbra sem hagyták el a szellemiséget, még esernyőt is kapunk, ráadásul alapáron!

Kényelmetlenül nagyot kell fordítani a kulcson, a kormány fogása és anyaga is beleköthetetlen, a díszítőelemektől kevésbé unalmas, ám ugyanannyira hideg a beltér Kényelmetlenül nagyot kell fordítani a kulcson, a kormány fogása és anyaga is beleköthetetlen, a díszítőelemektől kevésbé unalmas, ám ugyanannyira hideg a beltér Kényelmetlenül nagyot kell fordítani a kulcson, a kormány fogása és anyaga is beleköthetetlen, a díszítőelemektől kevésbé unalmas, ám ugyanannyira hideg a beltér

Kényelmetlenül nagyot kell fordítani a kulcson, a kormány fogása és anyaga is beleköthetetlen, a díszítőelemektől kevésbé unalmas, ám ugyanannyira hideg a beltér

Ügyesen kimérik a figyelemfelkeltő extrákat a Skodánál, mint az ingyen ikszelhető csinos kárpitozás és a szériában, saját tárolójában helyet kapott Skodás esernyő Ügyesen kimérik a figyelemfelkeltő extrákat a Skodánál, mint az ingyen ikszelhető csinos kárpitozás és a szériában, saját tárolójában helyet kapott Skodás esernyő

Ügyesen kimérik a figyelemfelkeltő extrákat a Skodánál, mint az ingyen ikszelhető csinos kárpitozás és a szériában, saját tárolójában helyet kapott Skodás esernyő

A helykínálat hatalmas, na, persze nem széltében, de hosszában és magasságban mindenhol rendkívül kényelmes. Elöl a könyöklő váltásnál zavaró, hosszú úton nagyon jól jön, a hátsó lábtér pedig már-már Octavia szintű. Csomagtere elmarad a Fabia kombitól, lehajtott ülésekkel viszont csak pár literrel kisebb, a Spaceback raktere lehajtott ülésekkel ráadásul közel teljesen sík lehet, már az álpadlóval, persze. Tulajdonképpen az alap 415 liter is bőségesen elég egy család számára, alatta lehet még egy kis rekesz, és még normál pótkeréknek is van hely. A csomagtér okosságai megkönnyíthetik a mindennapokat, mint például az akasztók, vagy a kínos alakú, de hasznos ajtólehúzó. Helyben tehát elég jó a Rapid Spaceback, futóműve még több utassal is biztos, nem érezni azt a bizonytalanságot, mint egy C-Elysée esetén, ha megpakoljuk.

Nagyra nyílik a 415 literes csomagtér fedele, ezzel kell lehúzni. A padló alatt teljes értékű pótkereket is kaphatunk, vannak akasztók és kis oldalsó rekeszek is Nagyra nyílik a 415 literes csomagtér fedele, ezzel kell lehúzni. A padló alatt teljes értékű pótkereket is kaphatunk, vannak akasztók és kis oldalsó rekeszek is

Nagyra nyílik a 415 literes csomagtér fedele, ezzel kell lehúzni. A padló alatt teljes értékű pótkereket is kaphatunk, vannak akasztók és kis oldalsó rekeszek is

Alapjáraton remeg a karosszéria, egyébként viszont rendkívül csendes az apró háromhengeres. A Rapid kicsit billegős, ez főként a magas, de keskeny karosszériának tudható be

Alapjáraton remeg a karosszéria, egyébként viszont rendkívül csendes az apró háromhengeres. A Rapid kicsit billegős, ez főként a magas, de keskeny karosszériának tudható be

A frissítés legdrasztikusabb pontja a motortérben történt. A Volkswagen a Polóval épp nálunk is visszatért a hagyományos, szívó belépőmotorhoz, a Skoda Rapidnál pedig épp hogy eltörölték. Tehát mindenképp turbós motorral kapjuk, aminek a legalja az egyliteres háromhengeres TSI 95 lóerős változata. Ennek nem kéne rosszul hangoznia, mivel 95 ló bőségesen elég egy kisautó mozgatásához, de még egy szívó négyhengeres 90 lova is izmosabbnak tűnhet az apró felfújt pónikhoz képest. Az 1.0 TSI alapjáraton remeg, határozottan érezni odabent, elindulni vele technikás, mivel hirtelen képes lefulladni, nagyon érzéketlen a kuplung és egy pontig a gázpedál is. Haladni már egész jól lehet vele, nem hirtelen érkezik a turbónyomás, 1500-tól elkezd éledezni, 2000 környékéről már gyorsítani is képes a Rapidot. Szaladgálni, ügyeket intézni, ügyfeleket látogatni tökéletes, városi fogyasztásom bőven 7 liter alatt maradt vele, így a flottások sem fognak panaszkodni. A Rapid Spaceback továbbra is remek ötajtós, de családosként inkább valamelyik négyhengeres motorra szavaznék.

Már csak turbós motor van, alapból 95 felfújt pónival és 160 Nm nyomatékkal, ami elvileg 1500-tól már megvan, de igazán csak 2000-nél érkezik. 6,7 literes fogyasztása kedvező, ahogy 4,6 milliós listaára is

Már csak turbós motor van, alapból 95 felfújt pónival és 160 Nm nyomatékkal, ami elvileg 1500-tól már megvan, de igazán csak 2000-nél érkezik. 6,7 literes fogyasztása kedvező, ahogy 4,6 milliós listaára is

Cikk galériája

További cikkek