Még több infó, még több kép az új Dacia Dusterről

Tanul a Renault, ezért alig nyúlt a Duster formájához

A Dacia slágermodellje lett a Duster, ami a SUV-hullám meglovagolása mellett még a válságból is nyerni tudott. Most itt a második generáció, alig változott formával.

Hiába hasonlít elődjére erősen, az új Duster valóban új autó, igaz, motorjai csak frissítettek

Hiába hasonlít elődjére erősen, az új Duster valóban új autó, igaz, motorjai csak frissítettek

Amennyire meghatározó modell volt a kilencvenes évek Renault-kínálatában az első Twingo, olyannyira ikonmodell a Daciánál a Duster. Viszont a Twingóból a tőle különböző második nemezedék nagyon nem hozta az előd sikerét, a hátul hajtó harmadik már tud valamit. A Dacia Dustert vélhetően ezért újították óvatosan, de teljes egészében az eddigi hét sikeres év és több mint egymillió eladott példány után. A második nemzedéket először a Frankfurti Autószalonon állították ki. Még az első Dusterénél is jelentősebb, 21 centis a hasmagasság, maradt az alapból első, opcióként fixre is zárható, elektronikusan vezérelt lamellás kuplungos összkerékhajtás és a motorpaletta ki. A Duster alapmotorja továbbra is az 1,6-os szívó benzines (SCe névvel), van 1,2 literes (130 lóerős) turbós benzines (a TCe) és az 1.5 dCi turbódízel, ami 90 és 110 lóerővel is választható, utóbbihoz opciós az összkerékhajtás és a duplakuplungos automata váltó is, ám a kettő együtt nem választható.

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1kYWNpYQ==
Továbbra is erőssége lesz az − opciós − összkerékhajtás

Továbbra is erőssége lesz az − opciós − összkerékhajtás

Teljesen új a Duster orra, LED menetfényes fényszórói, ahogyan beltere is. A korábbinál dizájnosabb a műszerfal, formásabbak az ajtókárpitok, a kerek légbeömlők pedig ugyanúgy karimát kaptak, mint azt a legfőbb konkurensnek számító Suzuki Vitara esetén megszokhattuk. Bár a Duster eddig is komoly vetélytársa volt utóbbinak, az új generációval még inkább az lehet, ára ugyanis a frissítés után is a Vitaráé alá várható. Az új Duster egyebek mellett hátra és oldalra is látó kamerákkal, holttérfigyelővel, automata fényszórókapcsolással, függönylégzsákkal és automata klímával is újat hoz a Dacia palettájára, összkerékhajtását pedig a szegmens legjobbjának ígérik. Decemberben állítólag már próbálhatjuk, jövő év elején pedig a hazai piacra is befut, várjuk!

Belül teljesen új, de a részletek, a kapcsolók, vagy akár a navigációs kijelző és annak menüje ismerős, a tolatókamera viszont új, ahogyan az automata légkondicionáló is

Belül teljesen új, de a részletek, a kapcsolók, vagy akár a navigációs kijelző és annak menüje ismerős, a tolatókamera viszont új, ahogyan az automata légkondicionáló is

Cikk galériája

További cikkek