Itt a legelső F1-es motorral szerelt utcai autó

1000 lóerőt teljesít, és képes csak elöl hajtani az AMG Project One

Négy darab elektromotor és a jelenlegi Mercedes Forma-1-es versenyautójának átdolgozott 1,6-os turbós motorja dolgozik benne. Mindezt klasszikus Le Mans-i prototípus formába húzták.

Hónapok óta hergeli a népet az AMG a Project One-nal, nem hiába, nagyot szólt! Forma-1-es technikát visznek utcára, a világon először

Hónapok óta hergeli a népet az AMG a Project One-nal, nem hiába, nagyot szólt! Forma-1-es technikát visznek utcára, a világon először

Végre bemutatkozott a Mercedes-AMG nagyágyúja, a Frankfurti Autószalon előestéjének sztárja térdre kényszerítette az autósvilágot. A világon először valódi Forma-1-es technikát vitt közútra az AMG, de inkább annál is többet. Ugyanis a jelenlegi W08-as versenyautó 1,6 literes V6-os turbós motorja dolgozik a Project One gyomrában, de amit Hamilton és Bottas hajt, az egy csöppet azért más. Az utcai használathoz és a kapható üzemanyagokhoz hangolták, így nem képes elérni a 15 000-es fordulatszámot, de a 11 000-be azért beleforog, tehát a hangélmény azért meglesz, ráadásul a teljesítmény sem 4000-től, hanem már 2000-től elérhető.

Le Mans-i prototípusautókat idéz a formája, a matricaembléma akár a Sauber C11-re is utalhat, szélcsatornában csiszolták tökéletesre

Le Mans-i prototípusautókat idéz a formája, a matricaembléma akár a Sauber C11-re is utalhat, szélcsatornában csiszolták tökéletesre

A V6-os motor viszont csak a kezdet, annak főtengely-kihajtásán egy 160 lóerős villanymotort találunk. Hogy a motornál maradjunk még egy picit, a turbón is találunk egy 90 kW-os villanymotort, ami a gázpedál lenyomására azonnal felpörgeti a turbót, így a turbólyukként ismert reakcióidő-késést a Project One egyáltalán nem ismeri. A hajtás további részéhez már az orrban kell turkálnunk. A két első kerék egyenként kapott egy-egy 160 lóerős, 55 ezres fordulatszámra képes villanymotort, amik különböző sebességgel képesek hajtani, illetve visszatermelni, ezzel nyomatékvektoros rásegítést is biztosítanak. Emellett, hogy a Greenpeace-esek se hördülhessenek föl, képesek mozgatni is a Project One-t összesen 25 kilométeren keresztül, tehát a Mercedes-AMG nagyágyúja nem csak az első F1 motoros utcai autó, de a legelső fronthajtású szuperautó is lehet időnként. A rendszer teljesítményét pontosan nem adták még meg, annyit elég tudnunk, hogy 1000 fölé rúg a lovak száma.

Valódi műremek a két egybeolvadó kagylóülés, van klíma és tolatókamera, meg két 10 colos kijelző, csak a szükség kedvéért Valódi műremek a két egybeolvadó kagylóülés, van klíma és tolatókamera, meg két 10 colos kijelző, csak a szükség kedvéért

Valódi műremek a két egybeolvadó kagylóülés, van klíma és tolatókamera, meg két 10 colos kijelző, csak a szükség kedvéért

dXNlcmRiX2lkPTQ0Jmd5YXJ0bWFueT1tZXJjZWRlcy1hbWc=
1,6 literes V6-os, középen, rajta egy 160 lóerős villanymotor, a turbót is megtámogatták eggyel, meg a két első kereket is kettővel, amik önmagukban is képesek mozgatni 15,5 kilométeren át

1,6 literes V6-os, középen, rajta egy 160 lóerős villanymotor, a turbót is megtámogatták eggyel, meg a két első kereket is kettővel, amik önmagukban is képesek mozgatni 15,5 kilométeren át

A karosszériát már a Le Mans-i prototípusautók idézték, a kabin persze kétszemélyes. Megjelenése brutális, a szénszálas műanyag burkolatokat szélcsatornában edzették, itt semmi sincs véletlenül, és egyetlen részlet sem öncélú, minden azért olyan, amilyen, hogy a Project One 6 másodpercnél kevesebb idő alatt érhesse el a 200 km/h-át, a vége pedig valahol 350 környékén lesz. Rengeteg az aktív légterelő is a karosszérián, az eddig még soha nem látott kerékjárati szellőzőkön a technikát tekintve már meg sem lepődünk. A brutális és áramvonalas héj alatt szintén szénszálas, úgynevezett monocoque vázat találunk, abban pedig a minimalista utasteret, a motorokat és a V6-oshoz kapcsolt vadonatúj, csak a Project One-hoz fejlesztett 8 fokozatú automata váltót.

Aktív hátsó szpojler és aktív első kerékjárati ív szellőztetők, és még ki tudja hány mozgó légterelő optimalizálja a leszorítóerőt

Aktív hátsó szpojler és aktív első kerékjárati ív szellőztetők, és még ki tudja hány mozgó légterelő optimalizálja a leszorítóerőt

A Project One Michelin Pilot Sport Cup 2 abroncsokat nyúz elöl 285/35 R19, hátul 335/30 R20-as méretben. Az apró kabinban két darab 10 colos kijelzőt találunk a kőkemény versenyülések és a szintén Forma-1 stílusú kormányon túl. Utóbbin ugyanazokat a gombokat láthatjuk, mint a legtöbb Mercedesben, ám itt egy kicsit több van belőlük. Van egyébként légkondi, elektromos ablakok és hátsó szélvédő híján tolatókamera is. 275 darab készül belőle csak és kizárólag balkormányos kivitelben. Az AMG már veszi a rendeléseket, de a legelső darab legkorábban 18 hónap múlva kerülhet a gazdájához, aki 2,27 millió eurót, vagyis több mint 710 millió forintot fizet érte.

Kevesebb, mint 6 másodperc a 0-200, 350 környékén van a vége és 2,7 millió euróba kerül. Ez a Mercedes-AMG csúcsgépe

Kevesebb, mint 6 másodperc a 0-200, 350 környékén van a vége és 2,7 millió euróba kerül. Ez a Mercedes-AMG csúcsgépe

Cikk galériája

További cikkek