Ebben a formában már elég kerek az Ateca, ügyesen mozog terepen, de a csilli-villi külső a nagy felnikkel nem oda való
Kellemes csalódás volt a SEAT Ateca mind a
nemzetközi, mind a
hazai menetpróbán, de túlságosan piperkőc kinézete miatt nem tűnt jó terepjárónak, pedig a képességei megvannak hozzá. A SEAT is úgy gondolta, jól állna az Atecának a favágó stílus, így valódi terepjárót faragott belőle néhány apró, ám lényeges kiegészítővel. Az Ateca X-Perience fényezése matt, ami rendkívül jól kiemeli az agresszív vonalakat, de másak a lökhárítói is, hangsúlyos koptatókkal dobták fel.
A belső is látványosabb az alapverziónál, a terepzöld és az ezüst jó hangulatot teremt az amúgy tágas és kényelmes beltérben
Ezüst koptató és selyemfényű arany-narancs kiegészítők tartoznak a matt fényezéshez, a terepgumik kimondottan jól állnak neki, amellett, hogy hasznosak is a Haldex rendszerű összkerékhajtás mellé
A terepzöld fényezéshez jól mutatnak a selyemfényű arany-narancs kiegészítők és féknyergek, ami viszont lényeges, hogy rendes, magas oldalfalú rücskös terepgumikat húztak az egészen ésszerű 18-as – egyébként szintén egyedi – könnyűfém felnikre. Bent is folytatódnak a változások, a műszerfal díszbetétje a külső koptatókhoz hasonlóan ezüst, az ülések pedig szintén terepzöld színű, valamivel strapabíróbb kárpitot kaptak. Motorja a kínálat csúcsáról való 2,0 literes TDI dízel 190 lóval, az összkerékhajtáson túl 7 fokozatú DSG váltóval párosítva. Az Ateca X-Perience egyelőre tanulmányként érkezik a Párizsi Autószalonra, de a SEAT szeretné, ha bekerülne a kínálatba, természetesen a legtetejére.
Az Ateca X-Perience egyelőre tanulmány, de a Párizsi Autószalon után érkezhet egy hasonló kivitel a kínálat tetejére